Dieta po założeniu balonu żołądkowego
Usługi, Zdrowie

Dieta po założeniu balonu żołądkowego

Dieta po założeniu balonu żołądkowego: podjąłeś jedną z najważniejszych decyzji. Przechodzisz na nowy, bardziej aktywny i zdrowszy tryb życia. Balon żołądkowy to narzędzie, dzięki któremu pozbędziesz się nadwagi. Traktuj balon żołądkowy jako narzędzie pomagające schudnąć. Przede wszystkim wymyśl skuteczny i zorientowany na wyniki plan codziennych działań. Pamiętaj o diecie po założeniu balonu żołądkowego: pij dużo wody, spożywaj wystarczającą ilość białka, zmniejszaj porcje i regularnie uprawiaj aktywność fizyczną. Te składniki są kluczem do nowego zdrowego stylu życia.

W czym pomoże założenie balonu żołądkowego?

Masz wolny czas? Wypełnij go aktywnością fizyczną. Poprawi to jakość Twojego życia, zdobędziesz nowe przydatne doświadczenie. Przede wszystkim założenie balonu w żołądku jest odpowiednie dla tych, którzy chcą zmienić swoje życie, nawyki żywieniowe i przy odrobinie wysiłku rozwiązać problem otyłości. Balon żołądkowy jest zbyt duży, aby przedostać się do jelita i dzięki temu dochodzi do sytości przy mniejszych posiłkach. Ogólnie rzecz biorąc, powoduje konieczność zmniejszania wielkości porcji i pomaga wspomagać cele związane z efektywnością.

Obecnie najczęściej stosowany jest nowej generacji balon żołądkowy w tabletce, połykany i popijany wodą, po wejściu do przewodu uwalnia się balonik a przez kaniulę lekarz napełnia go roztworem. Procedura trwa 20 minut, nie wymaga znieczulenia, balon żołądkowy naturalnie opuszcza organizm po 16 tygodniach. Jakie są efekty? Po 4 miesiącach następuje 15 procentowa utrata wagi początkowej, w kolejnych miesiącach waga nadal spada.

Dieta po założeniu balonu żołądkowego

Dieta po założeniu balonu żołądkowego
Dieta po założeniu balonu żołądkowego

Spożywaj jedzenie w określonym celu. Stosunek do żywności powinien być zdrowy. Pamiętaj więc, że Twój jadłospis będzie zależał od Twoich indywidualnych cech. Oprócz cotygodniowych zaleceń żywieniowych po założeniu balonu żołądkowego, musisz nauczyć się samodzielnie planować posiłki.

Odżywianie w pierwszej dobie po założeniu balonu żołądkowego:

  • Nie wolno: spożywać słodkich napojów gazowanych.
  • Pij tylko czyste płyny bez dodatków, np. rozcieńczone soki klarowane 100% (bez miąższu), niskotłuszczowe buliony, wodę.
  • Pij małymi łykami i ogranicz spożycie płynów do 60-90 ml na godzinę.

Powinieneś także zrobić co najmniej 200 kroków co 1-2 godziny. Oddychaj głęboko podczas chodzenia.

Odżywianie przez pierwsze 2 tygodnie po założeniu balonu żołądkowego:

  • Wyłącznie pokarmy w płynie.
  • Utrzymuj prawidłowe nawodnienie, co najmniej 1 litr wody dziennie.
  • Można zacząć pić koktajle proteinowe i inne niskokaloryczne napoje niegazowane – wodę, napoje bez cukru.
  • Można również spożywać szereg innych płynnych pokarmów, takich jak niskotłuszczowe przecedzone zupy lub odtłuszczone mleko.
  • Pamiętaj, że białko jest niezbędne do regeneracji po zabiegu i nie przeszkadza w odchudzaniu przy zachowaniu beztłuszczowej masy ciała. Staraj się jeść od 60 do 80 gramów białka dziennie.
  • Powoli zwiększaj spożycie płynów do 110-170 gramów na godzinę.

Aktywność fizyczna (spacery, lekka gimnastyka) 30 minut dziennie.

Odżywianie po 3 i 4 tygodniach od balonowania żołądka

  • Wprowadź do diety pokarmy miękkie i soczyste. To znaczy żywność, którą można łatwo zmiażdżyć, pocierać lub żuć do konsystencji puree. Na przykład: mus jabłkowy bez dodatku cukru.
  • 3 tygodnie po połknięciu balonu nadal spożywaj 25-30 gramów koktajli proteinowych. W 4 tygodniu zrezygnuj z koktajli, jeśli normalnie trawisz miękkie pokarmy.
  • Jedz małe posiłki, 5 do 6 razy dziennie, aż będziesz w stanie strawić ½ szklanki jedzenia na raz, a następnie przejdź do 3 małych posiłków i 1 przekąski dziennie.
  • Powstrzymaj się od picia płynów 30 minut przed i godzinę po posiłku.

Osoba otyła, która traci na wadze, odczuwa każdy stracony kilogram, a z każdym utraconym kilogramem poprawia się jakość życia. Naucz się rozpoznawać moment nasycenia.

Produkty, które należy wprowadzić do diety po 3 tygodniach od założenia balonu żołądkowego:

  • Jedz potrawy gotowane na parze, grillowane, pieczone, nie smażone! Ogranicz spożycie tłuszczów trans i nasyconych. Na przykład masło można zastąpić 1 łyżeczką beztłuszczowej margaryny.

Białka

  • Chudy mielony indyk lub wołowina.
  • Białe mięso z kurczaka lub indyka bez skóry.

Ryby:

  • Dorsz, flądra, tilapia, dorado, tuńczyk, pstrąg, halibut, łosoś, flądra

Dieta bezmięsna:

  • Białka jaj, wegetariańskie burgery, tofu, fasola, niskotłuszczowy twaróg i niskotłuszczowy jogurt.

Warzywa i owoce:

Mango, awokado, śliwki, banany, brzoskwinie, melon, arbuz, marchew, jarmuż, szpinak, dynia.

Witaminy i minerały:

  • Multiwitaminy z żelazem.
  • Cytrynian wapnia.

Plan żywieniowy na całe życie, czyli dieta po założenie balonu żołądkowego:

Regularna dieta niskotłuszczowa i wysokobiałkowa. Nadszedł czas, aby zacząć wprowadzać regularne pokarmy jako część zdrowej, zbilansowanej diety.

Co robić:

  • Wprowadzaj nowe pokarmy do swojej diety pojedynczo, aby zobaczyć, jak reaguje na nie Twój organizm.
  • Kontynuuj spożywanie 60-80 gramów białka dziennie.
  • Włącz co najmniej 5 porcji owoców i warzyw do swojej codziennej diety.
  • Unikaj płynów 30 minut przed i 1 godzinę po posiłku.

Aktywność fizyczna (spacery, lekka gimnastyka) przez 20-30 minut dziennie oraz białko wymieszane z miękkimi warzywami pomogą utrzymać beztłuszczową masę ciała przy jednoczesnej utracie wagi. Pamiętaj, że jedzenie to energia, energia to paliwo, a celem paliwa jest spalanie poprzez aktywność. Planując swój dzień, weź pod uwagę aktywność fizyczną, nawet jeśli ma ona trwać tylko kilka minut. Planując jadłospis, wybieraj produkty, które będą dopasowane do Twojej aktywności fizycznej w ciągu dnia. Ważne! Jeśli będziesz jeść zbyt mało, organizm straci zdolność spalania tłuszczu i zacznie wykorzystywać tkankę mięśniową jako źródło energii. W efekcie nastąpi spadek proporcji tkanki mięśniowej i wzrost tkanki tłuszczowej. 

Dodaj komentarz