Wyspa w centrum handlowym jaki biznes otworzyć? Działalność wyspiarska w centrach handlowych jest jednym z najbardziej poszukiwanych przez początkujących przedsiębiorców. Taki punkt sprzedaży minimalizuje koszty wynajmu i pozwala na osiągnięcie maksymalnej powierzchni ekspozycyjnej. Planując wyspę handlową trzeba znać wiele niuansów, które pomogą przyciągnąć kupujących i zwiększyć sprzedaż. Decydując się na wyspy w centrum handlowym , jaki biznes otworzyć, aby przynosił wymierne korzyści?
Etapy otwierania wyspy handlowej
Gdy idea otwarcia wyspy handlowej dojrzeje, należy przystąpić do jej praktycznej realizacji. Przed pierwszymi wydatkami konieczne jest sporządzenie szczegółowego biznesplanu oraz opracowanie koncepcji projektowej. Projektowaniem stoisk handlowych zajmują się profesjonalne firmy, które opracowują szkic dla danej działalności i sprzedaży konkretnych produktów. Niezwykle ważna jest aranżacja sklepu nawet tak małego jak wyspa handlowa. W dobie pandemii pierwszym zakupem na pewno będzie stojak do dezynfekcji rąk, dzięki któremu można będzie zapewnić kupującym dostęp do środków odkażających ręce.
Proces otwierania biznesu takiego jak stoisko w centrum handlowym można podzielić na następujące etapy:
- Wybór centrum handlowego.
- Określenie asortymentu produktów.
- Stworzenie układu gablot i wyposażenia.
Sporządzenie biznesplanu uwzględniającego koszt towaru w celu wypełnienia całej wolnej powierzchni okien wystawowych. Ważne jest, aby znać z wyprzedzeniem stawkę wynajmu i cenę sprzętu. Korzystając z pomocy firmy zajmującej się projektowaniem mebli do galerii handlowych, będzie można efektywnie rozmieścić najbardziej zróżnicowany asortyment towarów. Dużą popularnością cieszą się wyspy handlowe z biżuterią, ale wymaga to ciekawej aranżacji sklepu jubilerskiego. Wiąże się to nie tylko z odpowiednią dekoracją, ale przede wszystkim zakupem funkcjonalnych mebli jubilerskich, które różnią od mebli w innych dziedzinach handlu. Stoisko w centrum handlowym musi mieć zapewnioną swobodę poruszania się, ponieważ to może przyczynić się do godnej sprzedaży produktu.
Wyspa w centrum handlowym, na jaki biznes postawić?
Czym zazwyczaj handlują wyspy w centrum handlowym? Sprzedaż na wyspie handlowej nie oznacza obecności przymierzalni, więc sprzedaż ubrań do takiego punktu nie jest odpowiednia. Na niewielkim obszarze można zorganizować między innymi sprzedaż biżuterii złotej lub/i srebrnej, która zawsze przyciąga klientów centrów handlowych. Profesjonaliści zajmujący się aranżacją sklepu jubilerskiego potrafią wyeksponować zalety produktów i przyciągnąć kupujących. Zaletą takiego stoiska w centrum handlowym jest mobilność. Jeśli centrum handlowe jest duże, zawsze można przenieść wyspę w bardziej dostępne i dochodowe miejsce, gdzie będzie większe zapotrzebowanie na sprzedawane produkty. Jeśli ktoś planuje dużo zainwestować w produkt, lepiej jest skorzystać z usług firmy, która często zajmują się projektowaniem mebli do galerii handlowych. Zainstalowane meble jubilerskie będą ciekawie prezentować się na stoisku i zachęcać klientów centrum handlowego do zatrzymania się i zapoznania się z biżuterią. Lepiej raz zapłacić profesjonaliście, niż po miesiącach sprzedawać towary wolno rotujące.
Sekrety atrakcyjnej wyspy handlowej
Chęć potencjalnego nabywcy, aby zbliżyć się do wyspy handlowej, w dużej mierze determinuje rentowność firmy. Istnieje wiele czynników, które można zaobserwować, aby zmaksymalizować przepustowość punktu sprzedaży i zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez daną osobę. Oryginalny i efektowny design zapewni prawidłowa i oryginalna aranżacja sklepu. Nie bez powodu ten czynnik zajmuje pierwsze miejsce na liście. Ludzie postrzegają informacje przede wszystkim oczami i zwykle oceniają atrakcyjność obiektu na podstawie jego wyglądu. Format znaku, jego estetyka, piękno, wszystko to wpływa na decyzję o podejściu do działu i obejrzeniu jego produktów. Zawsze trzeba wybrać odpowiednie stojaki do dezynfekcji rąk, które w dobie pandemii są nieodzownym atrybutem każdego sklepu bez względu na jego powierzchnię.
Nawet, jeśli stoisko w centrum handlowym nie jest przeznaczone do sprzedaży towarów jednej firmy, do jej projektu zewnętrznego można dodać elementy wystroju rozpoznawalnej marki. Branding podstawowy zakłada obecność logo producenta, symboli i kolorów firmowych. Pożądane jest, aby w jednym z mebli jubilerskich znajdowały się wyłącznie jego produkty, ponieważ kupujący mają tendencję do wystawiania pozytywnej opinii o marce na wszystkie towary obecne w dziale. Mały asortyment produktów nie zawsze oznacza niską sprzedaż. Badania marketingowe pokazują, że wyspecjalizowane wyspy handlowe przyciągają więcej klientów niż działy, które sprzedają wszystko.
Efekt zwiększania sprzedaży osiągany jest dzięki postrzeganiu brandingu, jako przejawu solidności firmy i doskonałej, jakości jej produktów. Ponadto wysoce wyspecjalizowane punkty sprzedaży mogą zapewnić wyższy poziom usług. Meble jubilerskie powinny być tak usytuowane, aby kupujący rozważając zakup biżuterii dokonywał minimum ruchów. Dodatkowo w przeszklonej części powinna znajdować się lada, o którą klient może się bezpiecznie oprzeć. Jeśli potencjalny nabywca czuje się niekomfortowo, istnieje duże ryzyko, że pójdzie po towar do innego sklepu. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na komfort oglądania przez witrynę.